Saa laiskotella

Tasainen nousujohde vain jatkuu. Tänään lähdin tässä kävelylle luontoon. Huomasin olevani rennompi. Tuntui että nyt voi laiskotella. Nyt ei tarvitse työstää ja työstää tauotta. Kävelin nuuhkien puitten raikasta tuoksua, metsän aromeja, kuuntelin puron solinaa ja linnunlaulua. Hymyillen ajattelin että miten vapaa nyt olenkaan. Olen vapaa tekemään mitä teenkin. En ole kahlittu rutiineihin. Voin toteuttaa itseäni vapaasti.

Luin tuon kirjan, Late, loppuun. Murhaajan tarina joka lopulta tuli uskoon ja lopetti rikolliset toiminnat siihen. Siellä oli pari puhuttelevaa kohtaa jotka laitan tähän postaukseen mukaan.

Tämä oli kaunis teksti. Laten uskoontulo. Mitä sekin kertoo? Aiempi elämä hänen sanojensa mukaan oli ehkä hetkellisten himojen ja tarpeiden tyydyttämistä mutta ei aidosti onnellista elämää. Onnellisuuden hän sai vasta uskossa. Mitä tämä kertoo pahuudesta ja hyvyydestä? Pahuudessa ei ole mieltä. Hyvyys koskettaa ihmisiä syvältä. Niin taidettiin sanoa Weed-animessakin... Hyvyys koskettaa sisintä ja väkivalta vain lisää väkivaltaa.


Tätä olen itsekin miettinyt ja tullut samaan tulokseen mitä omaa elämää muistaa. Että mitä pahuus on ja miten paha ihminen ei koe täyttymystä samoin kuin hyvä. Miten sellainen elämä on tuskassa rämpimistä. Ei sellaiset valinnat tehneenä voi hyvin ollenkaan lopulta ja itse koen että myötätunnosta kiinni pitämällä olen itse selvinnyt, vaikka ajattelisi niin että se tekee minusta haavoittuneemman ja siten hullumman kuin tunnekylmänä. Jotenkin kuitenkin hahmotan ettei näin ole. Myötätuntoisuus pelasti minut. Tämä Late kirjan mukaan edelleen on psykopaatti mutta omien sanojensa mukaan lopettanut rikolliset toiminnat. Hän myös kertoo häpeävänsä aiempia rötöksiään.


Nyt keittelen kahvia. Yritän lopultakin tupakasta tosissaan irti. Toistaiseksi menee hyvin. Voisin mennä ulos istumaan. On kaunis sää. Alle viikko niin saan uuden sängyn. Tuo sänky on ollut minulla kai kuusitoistavuotiaasta saakka. Vitsailin että siinä on pahaa energiaa ja se pitää polttaa. Siihen sänkyyn minut on sidottu ja raiskattu siinä. En tiedä voiko oikeastaan uusi sänky alitajuisesti tuntua turvallisemmalta, jaa. Sitten kun sänky tulee niin siivoan vaateröykkiöt väliaikaisesti sen alle kunnes saan vaatekaapin. Pitänee katsella niitä kaappeja. Haluan siivota kunnolla!

Olen suuresti kiitollinen elämästä jälleen. Minulla on kaikki ihan hyvin. Voisin laiskotella lisää. Ei ole suurta syntiä jos olen laiska enkä tee mitään. Olenhan töitä tässä tehnyt, psyykettäni eheyttäessä. Nautin tästä.

Kommentit

  1. Nauti olostasi ja laiskottele, olet sen ansainnut. Tuosta sängystä; eräs terapeutti sanoi minulle kun erosin, että avion aikaiset huonekalut kannattaa vaihtaa toisiin, sillä ne muistuttaa entisestä elämästä. Uusi elämä mahdollisimman vähillä, mikä muistuttaa menneestä. Toivottavasti uusi sänkysi antaa sinulle lisää uutta energiaa.
    Terveisin Susi 100

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit